Jak napisać poprawny regulamin konkursu?

Regulamin to podstawowy element, który powinien powstać już w początkowej fazie projektowania usługi.

Musi on zawierać:

  • Dane podmiotu odpowiedzialnego za organizację usługi – pełna nazwa, adres, numer NIP, REGON, ewentualnie numer wpisu do rejestru sądowego.
  • Informację o zasięgu działania usługi – np. że odbywa się ona na terenie Polski, danego województwa, miasta
  • Ramy czasowe działania usługi, a w przypadku organizowania wielu etapów daty rozpoczęcia i zakończenia każdego z nich, a także data rozstrzygnięcia, w przypadku konkursów
  • Zasady uczestnictwa w zabawie – w wielu przypadkach wymagane jest aby uczestnikami były osoby , które ukończyły 18 lat, ewentualnie dzieci za zgodą opiekuna
  • Informację, iż uczestnikami nie mogą być pracownicy firm związanych z organizacją usługi/konkursu i członkowie ich rodzin
  • Szczegółowy opis zasady wzięcia udziału w konkursie – treść wiadomości SMS i numer, na który należy ją wysłać oraz inne czynności związane z mechanizmem działania konkursu
  • Koszt brutto jednej wiadomości SMS
  • Szczegółowy opis rozstrzygnięcia konkursu, wyłonienia zwycięzców i sposobu informowania o wygranej, a także przyznania nagród. Ważne jest unikanie wszelkich elementów o charakterze loteryjnym. Zasady wyłonienia zwycięzców powinny być obiektywne.
  • Warunki odebrania nagrody – np. podanie danych osobowych
  • Liczba i rodzaj przyznawanych nagród
  • Termin i warunki wnoszenia reklamacji i odwołań.
  • Informację o możliwości wykluczenia z udziału w konkursie w przypadku naruszenia zasad regulaminu
  • Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celach statystycznych (np. do prezentowania rankingu na stronie) na potrzeby niniejszego konkursu. Należy pamiętać, iż dgodnie z prawem dane te nie mogą być wykorzystywane po zakończeniu konkursu i powinny być usunięte z baz danych organizatorów.
  • Informację, iż organizator nie ponosi odpowiedzialności za wadliwe działanie sieci GSM i wynikające z tego opóźnienia lub utrata wysłanych wiadomości.