Quiz SMS
Quiz SMS to najczęściej wykorzystywana forma konkursów SMS, angażująca klienta i zwiększająca ruch wokół marki.
Najczęściej wykorzystywaną formą konkursu jest quiz SMS, w którym uczestnik udziela odpowiedzi na jedno lub więcej pytań otrzymanych SMSem.
W tym przypadku najczęściej wykorzystuje się pytania zamknięte, to jest takie, gdzie trzeba wybrać jedną odpowiedź z listy możliwych odpowiedzi np. odpowiedź A, B lub C. Dla ułatwienia wskazania laureatów wykorzystuje się również drugi warunek, jakim jest czas udzielenia poprawnej odpowiedzi.
Coraz częściej jednak w konkursach SMS stosujemy pytania otwarte, które w większej mierze potrafią zaangażować uczestnika w świat marki lub produktu.W takiej sytuacji laureatów wskazuje komisja konkursowa.
Zalety
- Duży zasięg
- Duża atrakcyjność zabawy
- Przy odpowiednim doborze pytań – duża skuteczność marketingowa
Wady
- Możliwość pomyłki w udzielaniu odpowiedzi
- Większe prawdopodobieństwo ewentualnych reklamacji