Głosowanie SMS
Głosowanie SMS to mechanizm pozwalający poznać opinię konsumentów lub wskazanie zwycięzcy.
Głosowanie SMS to mechanizm wspierający zabawy i inne konkursy, umożliwiający również poznanie opinii konsumentów.
Polega na oddaniu swojego głosu na jednego z wybranych uczestników, produktów etc. W przypadku zabaw konkursowych wygrywa ten, kto uzyskał w ten sposób najwięcej głosów. Warto zwrócić uwagę, że mamy tutaj 2 potencjalnie odrębne grupy – obiekt konkursu (osoby, produkty etc) oraz osoby, które mogą oddawać głosy. Te grupy często są rozłączne.
Konkurs typu głosowanie przez SMS umożliwia korzystanie z możliwości jakie stwarza tzw. marketing viralny SMS. Wystarczy uniemożliwić głosowanie z danego numeru więcej niż jeden raz. Jeśli stworzymy uczestnikowi konkursu wartość emocjonalną do głosowana, będzie on starał się zachęcić inne osoby do wzięcia udziału w konkursie, co może znacząco zwiększyć zasięg naszej kampanii.
Zalety
- Z reguły bardzo duży ruch
- Proste zasady
- Uczestnicy sami mobilizują innych do głosowania
- Łatwość wyłonienia zwycięzcy
- Możliwość prezentowania rankingu „na żywo”
- Duży zasięg wiralny
- Dobra promocja marki
Wady
- Stosunkowo duża trudność w motywacji do uczestnictwa (atrakcyjne nagrody, dobry temat, odpowiednia wartość emocjonalna)