Głosowanie SMS

Głosowanie SMS to prawdopodobnie najbardziej popularny rodzaj konkursu SMS. Polega na oddaniu swojego głosu na jednego z wybranych uczestników, produktów etc. Wygrywa ten, kto uzyskał najwięcej głosów. Warto zwrócić uwagę, że mamy tutaj 2 potencjalnie odrębne grupy – obiekt konkursu (osoby, produkty etc) oraz osoby, które mogą oddawać głosy. Te grupy często są rozłączne.

Konkurs typu głosowanie SMS umożliwia korzystanie z możliwości jakie stwarza tzw. marketing wiralny SMS. Wystarczy uniemożliwić głosowanie z danego numeru więcej niż jeden raz. Jeśli stworzymy uczestnikowi konkursu wartość emocjonalną do głosowana, będzie on starał się zachęcić inne osoby do wzięcia udziału w konkursie, co może znacząco zwiększyć zasięg naszej kampanii.

Tego typu konkursy wykorzystuje się w przypadku wyborów konsumenckich, czy innych zmagań (np. wybór najpiękniejszej, najlepszego, etc.). Jest to również świetny sposób na poznanie preferencji uczestników konkursu.