Duży ruch czy wiarygodność uczestników – znaczenie mechanizmu usługi SMS

Zastosowanie usług SMS może być bardzo różnorodne. Ich skuteczność niestety również, gdyż wszystko zależy od celu jaki chcemy za jej pomocą osiągnąć.

Podstawowe cele przyświecające organizatorom to przede wszystkim:

  • Zysk – za każdą otrzymaną wiadomość dostajemy część jej kosztów. Zwykle jest to kilkadziesiąt procent (maksymalnie nawet ok. 40%). Przy zapewnieniu dużej atrakcyjności zabawy, gwarantującej duży i w miarę stały ruch, zyski z przedsięwzięcia mogą być znaczne. Zwykle duży ruch gwarantuję atrakcyjne nagrody, jednakże scenariusz konkursu ma równie wielkie znaczenie.
  • Reklama – usługa często wiąże się z promocja marki, produktu, usług. W tym przypadku ilość odebranych wiadomości jest również ważna, ale czynnikiem kluczowym jest jak największa liczba niepowtarzalnych numerów telefonów, która wiąże się bezpośrednio z liczbą uczestników konkursu, czyli zasięgiem wiralnym. Mechanizm w tym przypadku musi zapewnić nie tylko atrakcyjność, ale także zmusić uczestników do wysyłania wiadomości z różnych telefonów, czyli zachęcania znajomych do udziału. Prostym sposobem są różnorodne ograniczenia wysyłania wiadomości z tego samego numeru telefonu.
  • Promocja produktu – polegająca najczęściej na udostępnianiu unikalnych kodów dostępnych wraz z kupowanym produktem. W tym przypadku duży ruch jest ważny, jednak specyfika konkursu gwarantuje samoistne wyselekcjonowanie wartościowej grupy odbiorców. Statystyki ruchu mogą być bardzo cennym źródłem informacji o aktualnej strategii firmy
  • wyspecjalizowane usługi SMS – to taki sposób działania, który zapewnia inne korzyści niż punkty w konkursie. Może to być serwis informacyjny, doładowanie konta w systemie pre-paid, bramka SMS, mobilny miniblog, powiadomienia SMS itp.. Usługi te poprawiają wiarygodność firmy. Ich celem nie jest zysk, ani bezpośrednia reklama, ale przyzwyczajenie klientów do pewnego standardu oferowanych usług. Dzięki tej metodzie w wydatny sposób zwiększamy grono potencjalnych stałych klientów. Usługa spójna z działalności firmy stanowi niekwestionowaną zaletę i trudno znaleźć jej ujemne strony.

W praktyce usługa SMS stanowi mieszankę wielu czynników, które można wykorzystać dla dobra własnej firmy i realizowanego przedsięwzięcia. Inteligentnie zaprojektowany scenariusz i mechanizm mogą zapewnić zarówno spore zyski, jak i stworzyć znaczną grupę stałych klientów. Podstawą jest kreatywność i pomysłowość.